The generation of transmedia content from the analysis of the image in tourism, an approach to the publication in social networks

Authors

DOI:

https://doi.org/10.56294/mr202219

Keywords:

Transmedia Content, Tourist Destinations, Image in Tourism, Instagram, Tourist Product, Social Network, Tourism

Abstract

The aim of this article is to make the different components of the tourism product visible through a promotional strategy that reflects the different factors of the image and brings a possible consumer closer to a first impression of the destination. Therefore, by using the social network Instagram and generating transmedia content, the aim is not only to promote tourism but also to address elements that arise from tourism research, using social networks as a socializing mechanism for the activity. The publications and structural elements that are considered when making a specific tourist destination visible are presented. This article is the result of joint work between the Tourism Experiences Classroom and the TourismMente Seedbed.

References

1. Herrera HH. Las redes sociales: una nueva herramienta de difusión. Revista Reflexiones 2012;91. https://doi.org/10.15517/rr.v91i2.1513.

2. Martínez AL, Vanegas DAC, Colmenares HNG, Rojas DCC. Comercio justo y las oportunidades que representa el modelo para el desarrollo cooperativo. Negonotas Docentes 2019:45–53.

3. Molina LKR. Profundización del mercado de derivados colombiano en comparación con distintas economías de América. Negonotas Docentes 2014:21–7.

4. Gambarato R. Signs, systems and complexity of transmedia storytelling. Estudos Em Comunicação 2012:69–83.

5. Saavedra-Bautista CE, Cuervo-Gómez WO, Mejía-Ortega ID, Saavedra-Bautista CE, Cuervo-Gómez WO, Mejía-Ortega ID. Producción de contenidos transmedia, una estrategia innovadora. Revista científica 2017:6–16. https://doi.org/10.14483/udistrital.jour.rc.2016.28.a1.

6. Geney EAA. Marketing digital como estrategia de posicionamiento para el comercio artesanal. Negonotas Docentes 2021:37–46.

7. Appel G, Grewal L, Hadi R, Stephen AT. The future of social media in marketing. J of the Acad Mark Sci 2020;48:79–95. https://doi.org/10.1007/s11747-019-00695-1.

8. Cubillos NA. Historia de la producción y sus retos en la era actual. Región Científica 2023;2:202315–202315. https://doi.org/10.58763/rc202315.

9. Perinotto ARC, Alves CES, Silva LF da, Vieira VB. O espaço turístico de Parnaíba-PI nas fotografias on-line, por meio das hashtags #parnaiba e #deltadoparnaiba: Uma análise na rede social Instagram. REVISTA ACADÊMICA OBSERVATÓRIO DE INOVAÇÃO DO TURISMO 2020;14:1–22. https://doi.org/10.17648/raoit.v14n1.5570.

10. Fariña Tojo J. Identidad y turismo en los paisajes de la sal. Cuadernos de Investigación Urbanística 2020:17–23. https://doi.org/10.20868/ciur.2020.129.4400.

11. Hoyos DF. Imagen de Cuba como destino país percibida por el Turismo de Eventos. Retos Turísticos 2014;13:14–25.

12. Kang SG, Mirabet SE. Análisis de la imagen de destino de Barcelona en la prensa escrita de Corea del Sur. Estudios sobre el Mensaje Periodístico 2020;26:1019–31. https://doi.org/10.5209/esmp.65236.

13. Giraldo ML, Carvajal KJR, López JTS. Impacto de la pandemia en el comportamiento del comercio B2C en Colombia. Región Científica 2023;2:202320–202320. https://doi.org/10.58763/rc202320.

14. Barrios YR, Reis C. Autêntica Cuba: análise da publicidade turística de 2002-2016. Revista Brasileira de Pesquisa em Turismo 2019;13:125–40. https://doi.org/10.7784/rbtur.v13i1.1497.

15. Zamudio JCM, Chavarro YAH, Castillo VS. Sistematización de la experiencia de circuito corto de comercialización estudio de caso Tibasosa, Boyacá. Región Científica 2022;1:20228–20228. https://doi.org/10.58763/rc20228.

16. Jiménez LSR. Dimensiones de emprendimiento: Relación educativa. El caso del programa cumbre. Región Científica 2022;1:202210–202210. https://doi.org/10.58763/rc202210.

17. Kaimara P, Poulimenou S-M, Deliyannis I. Digital learning materials: Could transmedia content make the difference in the digital world? Epistemological Approaches to Digital Learning in Educational Contexts, Routledge; 2020.

18. Miranda OMG. La franquicia: de la inversión al emprendimiento. Región Científica 2022;1:20229–20229. https://doi.org/10.58763/rc20229.

19. Giraldo ML, Chacón JD, Blanco AC. Beneficios Generados por las TIC en el Comercio Internacional de Servicios Outsourcing en Colombia. Negonotas Docentes 2020:37–47.

Downloads

Published

2022-12-27

How to Cite

1.
Sánchez Castellanos SM, Saiz Aldana LL. The generation of transmedia content from the analysis of the image in tourism, an approach to the publication in social networks. Metaverse Basic and Applied Research [Internet]. 2022 Dec. 27 [cited 2024 Dec. 22];1:19. Available from: https://mr.ageditor.ar/index.php/mr/article/view/10