Proposal of an instructional design on linking the use of Wayuu myths and legends supported by multimedia applications to strengthen reading and writing skills
DOI:
https://doi.org/10.56294/mr202210Keywords:
Instructional design, Multimedia learning, EducationAbstract
Instructional design is an essential process that specifically defines and outlines how all the elements that make up the educational action must be and how they should relate to each other in the educational field. This article proposes a methodological proposal to develop an instructional design that links the use of Wayuu myths and legends, supported by multimedia applications, to strengthen literacy in students of Educational Institution number four in the municipality of Maicao La Guajira.
References
Benitez Lima MG. El modelo de diseño instruccional assure aplicado a la educación a distancia. Tlatemoani: revista académica de investigación 2010:9.
Williams P, Schrum L, Sangrà A, Guàrdia L. Fundamentos del diseño técnico-pedagógico instruccional en e-learning. Modelos de diseño instruccional, Cataluña: Universitat Oberta de Catalunya; 2012.
González EAM, Valenzuela VG, Mier AC, Olaldez MD. Nuevas herramientas para los ajustes virtuales de la educación en modelos para eventos educativos en línea mediante un diseño instruccional. RELADA - Revista Electrónica de ADA-Madrid 2010;4.
Laverde AC. Diseño instruccional: oficio, fase y proceso. Educación y Educadores 2008;11:229-39.
Yukavetsky G. La elaboración de un módulo instruccional. vol. 5. Puerto Rico: Universidad de Puerto Rico en Humacao; 2003.
Garcia Reyna NJ. La importancia de la aplicación del modelo instruccional ADDIE en la archivística. Tlatemoani: revista académica de investigación 2020;11:95-108.
Morales González B. Diseño instruccional según el modelo ADDIE en la formación inicial docente. Apertura (Guadalajara, Jal) 2022;14:80-95. https://doi.org/10.32870/ap.v14n1.2160.
Antolin J. Diseño Instruccional. Hakademus Revista Científica de la FIEE 2009;2.
Velandria C, Ortiz Z. Pedagogía bajo entornos virtuales de enseñanza. Linda Castañeda; 2010.
Villegas O. Enciclopedia práctica del docente. Madrid: Cultural; 2002.
Falieres N, Antolín M. Cómo mejorar el aprendizaje en el aula y poder evaluarlo. Buenos Aires: Editora Cultural Interamericana; 2006.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Eduard Antonio Moré Torreblanca, Matilde Bolaño García (Author)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The article is distributed under the Creative Commons Attribution 4.0 License. Unless otherwise stated, associated published material is distributed under the same licence.